donderdag 26 april 2012

Omelet met snijbiet

 Scotland near Inverness
Ik kijk er nu al naar uit. Deze zomer gaan wij 4 weken naar Schotland.

Ook voor de vegetariërs dit keer een lekker gerecht. In de biotas van de winkel op de Kruisweg zat dit keer snijbiet. Een groente die vrijwel niet te koop is in de supermarkt. Ik heb in het verleden vaak recepten onder ogen gehad waarin snijbiet gebruikt wordt, maar dit meestal vervangen door spinazie. Nu had ik dus snijbiet en natuurlijk had ik geen recept voor handen. Dan maar op Google zoeken naar "snijbiet recept". En daar vond ik een recept met omelet en snijbiet. Ik heb wel wat dingen veranderd aan het recept, dus dit is de versie die ik klaargemaakt heb.
Bak aardappelblokjes (400 gr) lekker bruin en voeg op het laatst kleingesneden snijbiet toe (250 tot 500 gr). Bak de snijbiet mee, maar laat het niet te ver door slinken anders houd je niets over. Bak 4 omeletten (dun) van 5 tot 6 biologische eieren en een scheut melk. Verdeel 1 bekertje creme fraiche (de biologische van AH is erg smakelijk) over de omeletten. Verdeel het snijbiet-aardappel mengsel over de omeletten en een plak feta in blokjes. Klap de omelet dubbel en laat ze 5 tot 8 minuten heet worden in een oven op 170 gr C. Lekker met olijvenbrood en gezouten boter. En natuurlijk wijn. Wij voegen pas aan tafel zout en peper toe, zodat iedereen dat naar smaak kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten