zondag 8 december 2013

Kipfilet uit Puglia



Nee, niet de kipfilet komt uit Italie! Het recept is van Jamie O. en die is nu eenmaal dol op Italiaans voedsel. Wij ook, dus vrijdag mocht ik me weer eesn uitleven in de keuken. Hell of a job, maar wij vonden het resultaat "niet te verschmaden".

Doe een ruime hand gedroogde porcini samen met 1,5 dl kokend water, 2el tomatenpuree, 1 schoongemaakte Spaanse peper, 400gr trostomaten en 1 bosje verse basilicum in een blender. Knijp er 2 tenen knoflook boven uit en blend tot een gladde saus. De geuren die ontstaan brengen het water al in je mond!
Maak vervolgens polenta, laat als een dikke plak afkoelen om later in stukken te snijden en te grillen. Ik vond dit een lastige opgave, maar misschien dat anderen hier beter in zijn. Dus ik neem een volgende keer gewoon lekkere pasta!!

Strooi op een een vel folie peper en zout, rozemarijnnaaldjes van een paar takjes, halve el venkelzaad en een flinke hand geraspte Parmezaanse kaas. Leg daarop 2 kipfilets, vouw het folie luchtig samen en hussel de filets met de kruiden en kaas. Vouw vervolgens het folie goed dicht en sla de kipfilets plat tot ca 1,5cm dikte.
Bak kort in een koekenpan 200gr shii take paddenstoelen en 5 flinke plakken pancetta.
Bak vervolgens de kipfilets 3 tot 4 minuten aan elke kant in de olijfolie, na keren van de filets doe je de shii take en de pancetta on top van de filets.
Misschien onderwijl nog even de saus indikken door zacht te koken.
Ik heb er ook groene asperges bij gegrilld, dat vind ik zo super lekker!

Leg de polenta/pasta op een bord, doe de asperges erover , kip met shii take en pancetta ernaast en een scheutje saus. Dan kan het er zo uitzien:
 
Eet smakelijk!
Tsjiauw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten